Waarom De Interieurplanner?
Verhuizen staat in Nederland in de top 10 van meest stressvolle gebeurtenissen. En een grote verbouwing of renovatie rekenen wij daar ook onder. En nadat we zelf de nodige verhuizingen en verbouwingen hebben meegemaakt weten wij nu ook zelf dat er één ding boven water staat in deze periode en dat is; Heel heel veel nadenken, onthouden, beslissen en plannen. De meeste mensen hebben namelijk niet de mogelijkheid om een paar maanden vrij te maken voor een verbouwing of verhuizing. En dat betekent dat dit er, naast je werk, allemaal bij komt. Een ander aspect wat het moeilijk maakt is het feit dat de beslissingen die je in deze periode maakt vaak kostbaar en voor de lange termijn zijn. In de meest optimale situatie is elke beslissing dus goed overwogen en pakt hij goed uit. Maar iedereen die een verhuizing/klusperiode of ingrijpende verbouwing heeft meegemaakt weet dat dit helaas niet het geval is. Maar hoe behoudt je het overzicht over alle beslissingen? Hoe zorg je ervoor dat je de kennis bij de hand hebt juist als je hem nodig hebt? En waar bewaar je alles overzichtelijk bij elkaar? Vanuit deze vragen (en onze eigen ervaringen) zijn we De Interieurplanner gaan ontwerpen.
Janet
Sarah
Inmiddels heb ik al heel wat verbouwingen en renovaties op mijn naam staan. Ik ben namelijk het type wat helemaal aan gaat van een bouwval en mijn maak je niet gelukkiger dan grote plannen laten maken en deze vervolgens te zien ontstaan. Elke keer als een huis helemaal af is begint het weer te kriebelen naar een volgend project. Tijdens deze verbouwingen liep ik telkens tegen hetzelfde probleem aan; ik had een schriftje waar ik lijstjes in opschreef, had losse blaadjes waar ik avonden op zat te schetsen, visitekaartjes, kleurtesters, een losse agenda en ga zo maar door. En het moeilijk hieraan vond ik dat juist als al deze dingen, heel veel zijn (en je dus geregeld net dat ene blaadje kwijt bent) moet je belangrijke beslissingen maken. Het mooie aan de Interieurplanner vind ik dat het na deze periode een leuk naslagwerk is.
Na heel wat interieuradviezen kwam ik erachter dat heel veel mensen tegen dezelfde dingen aan lopen. Dit is natuurlijk normaal maar sommige dingen zijn ook gewoon heel zonde. Bijvoorbeeld een kleur uitzoeken voor op de wanden en er achter komen dat deze totoaal niet is wat je ervan verwacht had. Dit is een van de voorbeelden waarom we De Interieurplanner hebben ontwikkeld. Daarnaast ben ik inmiddels zelf twee keer verhuisd en ondanks dat ik vanuit mijn vak weet wat er allemaal bij komt kijken en in welke volgorde je keuzes maakt vond ik het ook veel om alles (naast je werk) overzichtelijk te houden. Vandaar deze planner. Hopelijk gaat hij jou ook helpen tijdens deze intens drukke maar ook oh zo leuke periode!